Cea de-a 81-a ediţie a Salonului Auto de la Geneva, la fel ca şi cea de anul trecut, are România în prim-plan, ca urmare a lansărilor realizate de către producătorii cu facilităţi la Mioveni şi Craiova - grupurile Renault şi Ford.
Dacă anul trecut cea mai importantă lansare de la Geneva a fost cea a SUV-ului Dacia Duster, model ce a ajuns printre cele mai bine vândute automobile de teren din segmentul său, atât în 2010, cât şi în 2011, anul acesta a venit rândul lui Ford, cu B-Max.
Noul monovolum al lui Ford, care de la finele acestui an va fi produs în România, atrage cele mai multe priviri în cadrul ediţiei de anul acesta a Salonului de la Geneva, fiind primul automobil de serie fără un montant central între portiere.
Din cele peste 40 de premiere de la Salon, de departe cel mai mare impact asupra pieţei europene îl are B-Max, luând în calcul producţia de peste 200.000 de unităţi la care va ajunge uzina de la Craiova în 2013.
În condiţiile în care în cadrul Salonului Auto de la Paris din toamna anului trecut automobilele "verzi" atrăgeau cel mai mult atenţia publicului, în prezent modelele supersport sunt în lumina reflectoarelor.
Cei de la Lamborghini au venit cu noul Aventador, modelul de top al constructorului italian care înlocuieşte Murcielago, aflat la vânzare din 2001. Inspirat din conceptul Sesto Elemento, Aventador dispune de un motor V12 de 6,5 litri care furnizează 700 de cai-putere ce permit automobilului să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de trei secunde şi să ruleze cu 350 km/h.
Ferrari, principalul concurent al lui Lamborghini, a venit la Geneva cu noul Ferrari Four, un shooting break cu patru locuri şi tracţiune integrală. Ca inovaţie tehnică, în afara tracţiunii integrale, Ferrari FF dispune de un sistem Start/Stop care opreşte motorul la semafor, în oraş. Dar nici Aventador şi nici FF nu sunt automobi