Plecand de la o intamplare reala, Alexandru Maftei debuteaza pe marile ecrane nu cu un film minimalist sau cu tematica sociala, ci cu o comedie romantica despre doi soti plictisiti care isi gasesc iubirea pe internet. Regizorul s-a aflat in studioul HotNews.ro pentru a vorbi despre motivele pentru care a ales un debut "facil" si despre provocarea realizarii unui film comercial intr-o cinematografie saraca, dar premiata la festivaluri.
Interviu cu Alexandru Maftei
Desi apartine unui gen considerat minor, "Buna, ce faci?" marcheaza o etapa importanta pentru cinematografia romana pentru ca, in plina perioada de dezvoltare a Noului Cinema Romanesc, apare ca o prima comedie romantica autohtona realizata pe tipare hollywoodiene.
Comedie romantica realizata dupa modelele originale, cele hollywoodiene, n-a existat la noi. Inainte de 1990, asa-zisele comedii romantice erau tributare ideologiei epocii. Nici dupa 1990 n-au existat comedii romantice propriu-zise. Comediile, fie au reflectat eliberarea de prejudecati de toate felurile (vezi "A doua cadere a Constantinopolului"), fie au folosit umorul pe o poveste cu implicatii sociale serioase (de exemplu, "Occident").
"Buna, ce faci?" - Trailer oficial
"Buna, ce faci?" marcheaza in primul rand o schimbare de mentalitate. Cinema-ul e vazut ca divertisment curat. Nicio referire la mizerie, saracie, coruptie sau clasa politica. Personajele sunt imbracate curat, interioarele sunt ingrijite si exista chiar o atentie precisa (poate chiar exagerata) pentru tonurile de culoare.
Ca e nevoie si de astfel de filme in care singura problema a personajelor sa fie iubirea si care sa se adreseze publicului larg, nu doar celui de festival, nu mai e o noutate. Oricum, incepand de anul trecut filmele realizate de cineastii (mai) tineri a in