Apple va lansa miercuri, 2 martie, a doua versiune a iPad, la mai mult de un an de când prima tabletă a companiei americane a generat o dezvoltare explozivă a acestei nişe a pieţei gadget-urilor mobile, transmite Reuters, citat de Mediafax.
iPad-ul a fost un blockbuster din punct de vedere al vânzărilor, a creat practic o nouă piaţă şi a luat pe sus concurenţa, declanşând apariţia unui val de produse similare care încă îşi fac apariţia în diverse colţuri ale lumii.
Însă în timp ce rivalii se dezmeticesc şi încearcă să prindă din urmă piaţa tabletelor, Apple a început să treacă printr-o transformare, rolul CEO-ului, Steve Jobs, fiind tot mai incert în viitorul companiei.
Prezenţa lui la evenimentul de miercuri din San Francisco, la care Apple va lansa iPad2, este intens speculată. În mod tradiţional, Jobs şi-a asumat rolul de showman lansând într-un stil unic, cu mult entuziasm, cele mai importante produse ale Apple din ultimii ani, de la iPod la iPhone şi iPad.
Şeful companiei a intrat însă în februarie în concediu medical pe termen nelimitat, iar Apple nu a dat detalii despre starea sa de sănătate. Absenţa lui Jobs, care a supravieţuit cancerului, de la show-ul din San Francisco va alimenta speculaţiile privind starea lui de sănătate, iar o eventuală prezenţă va fi urmărită atent pentru indicii despre cum se simte părintele produselor Apple.
Multe voci din Silicon Valley şi de pe Wall Street se îndoiesc că Jobs va reveni la companie. "Moştenitorul" va fi cel mai probabil Tim Cook, actualul director de operaţiuni, cu şanse şi de partea lui Phil Schiller, directorul de marketing al companiei. Oricare dintre cei doi poate prelua miercuri sarcina de a lansa iPad2.
Wall Street pare că s-a obişnuit cu ideea că Tim Cook va prelua fotoliul de director general, însă printre calităţile succesorului lui Jobs trebuie să se numere şi capacitate