Pentru prima dată în 2011 o bancă mare înlocuieşte promoţiile cu o reducere de dobânzi aplicată pe toată gama de produse.
BRD, a doua mare bancă, a dat ieri primul semnal puternic pentru resuscitarea cererii de credite de retail prin reducerea dobânzilor pe toată gama de produse, cu până la trei puncte procentuale la creditele de consum fără garanţii.
Dacă până acum băncile recurgeau mai ales la reduceri de dobândă promoţionale, valabile numai pe perioade determinate, pentru a testa apetitul clienţilor, BRD vine cu o "resetare" a dobânzilor nominale pe niveluri inferioare încercând să atragă atenţia clienţilor.
"Dorim să facem primii paşi şi să ne arătăm disponibilitatea faţă de clienţi pentru a le finanţa nevoile. Credem că semnalul nostru va fi bine perceput în piaţă şi clienţii vor avea mai multă încredere pentru viitor, ceea ce va spori cererea de credite", a declarat Roxana Cosmescu, recent numită director executiv Polul Comercial al Reţelei în BRD. Mişcarea vine în contextul în care anul trecut soldul creditelor acordate de BRD a scăzut cu 1%, iar portofoliul de clienţi de retail activi s-a restrâns cu circa 45.000.
Cele mai mari reduceri de dobândă, de până la trei puncte, au fost operate la creditele de consum fără garanţii, care implică de regulă sume mai mici şi pentru care cererea ar putea reveni mai uşor. La lei, dobânzile sunt fixe, cuprinse între 7,5% şi 9%, în funcţie de durata creditului, în timp ce la euro banca aplică dobânzi variabile formate din EURIBOR la trei luni plus marje de 6,5, respectiv 8,5 puncte, diferenţiate tot de durată.
Banca încurajează şi creditul auto în lei tot prin ieftiniri de până la trei puncte, noile dobânzi fiind cuprinse între 7,5% şi 9% pentru maşini noi, respectiv între 8,5% şi 9,5% pentru rulate. La creditele de nevoi personale cu ipotecă în euro, scăderea de dobândă ajunge la 1,5 p