Cu două luni înainte de expirarea contractului cu FCC-Porr pentru centura Arad, Ministerul Transporturilor nu a emis nici măcar autorizaţia de construire.
Centura Arad, parte a proiectului de infrastructură Coridorul IV de transport pan-european, va fi predată cu o întârziere de 15-16 luni faţă de aprilie 2011, adică faţă de termenul contractual stabilit cu constructorii spaniol şi austriac FCC şi Porr. „Terminarea lucrărilor va avea loc de abia în iulie-august 2012 deoarece Ministerul Transporturilor nu a emis autorizaţia de contruire pentru unul din cele trei tronsoane ale autostrăzii, cel din mijloc, lung de doi kilometri", spune o sursă oficială din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Liviu Costache, director general al companiei, Daniela Drăghia, director general adjunct. şi Liviu Gheorghe, director de proiect, nu au răspuns ieri la telefon pentru a explica de ce CNADNR nu a emis acest document care condiţionează începerea lucrărilor, cu două luni înainte de termenul de încheiere a acestora. Lipsa de disponibilitate a celor trei poate fi explicată prin dispoziţiile conducerii Ministerului Transporturilor, conform cărora angajaţii ministerului sau ai CNADNR nu au voie să comunice direct şi neîngrădit cu presa, afirmă oficiali ai ministerului care au solicitat anonimatul.
Licitaţie cu încălcarea deciziilor Guvernului
Refuzul companiei de a elibera autorizaţia are legătură cu încurcăturile din licitaţia de selecţie a constructorului din 2009. Deşi Guvernul de la acel moment aprobase o valoare maximă de 357 milioane lei, fără TVA, pentru lucrările de construire a centurii, conducerea de atunci a companiei a semnat contractul de construire cu asocierea FCC-Porr, firme care la licitaţie au avut o ofertă comună de 428 milioane lei, fără TVA. Prima clasată, firma Astaldi, singura care solicitase un preţ