Conceptele prezentate la Salonul auto de la Geneva prefigurează apariţia unor autoturisme de serie cărora le va fi dificil să nu se facă remarcate.
1 /.
Studiile evidenţiază, şi nu de ieri de azi, importanţa designului în decizia de cumpărare a unui autoturism nou. O reuşită la nivel tehnic, nişte servicii post-vânzare decente, chiar şi un preţ corect devin tot atâtea demersuri inutile, dacă maşina din showroom nu izbuteşte să atragă atenţia clienţilor.
Ediţia din acest an a Salonului auto de la Geneva se remarcă prin bogăţia stilistică şi numerică a conceptelor expuse, multe dintre ele precursoare certe ale unor modele care urmează a fi lansate peste puţină vreme. O altă categorie în care pot fi încadrate prototipurile prezente la standuri este aceea a studiilor de design – care trasează o direcţie estetică pentru viitoarele produse ale unei mărci şi setează aşteptările clienţilor.
Din primul grup – al viitoarelor modele – fac parte conceptele Audi RS3 Sedan (viitoarea berlină A3), Mazda Minagi (SUVul compact CX-5), Alfa Romeo 4C (urmaşul accesibil al supermodelului 8C Competizione), De Tomaso SLS (un concurent pentru BMW Seria 5 GT), Opel Zafira Concept (noua generaţie a monovolumului), Mini Rocketman (cel mai mic model Mini), Infiniti Etherea (model compact premium) şi Toyota FT-86 II (un coupe sport).
Încă şi mai spectaculoase, era de aşteptat, sunt conceptele futuriste de genul BMW Vision ConnectedDrive (un roadster ca o navă spaţială) sau Nissan ES Flow (o fantezie după modelul electric Leaf).
Într-o categorie aparte intră prototipul sobru Skoda Vision D, un studiu de design care marchează şi nu prea o schimbare de stil în gama producătorului ceh.