Românii au început să acorde mai multă atenţie vacanţelor terapeutice, pe lângă cele dedicate vizitelor scurte în capitalele europene sau cumpărăturilor. Vacanţele la spa atrag două tipuri de turişti: cei care merg doar pentru a face tratamente şi cei care aleg această variantă ca o componentă a sejurului.
Liliana Paraipan, directoarea Eden Spa, a fost într-o vacanţă spa&wellness la un centru cu practici ayurvedice din Asia. „Sri Lanka a fost destinaţia exactă, iar ceea ce m-a impresionat a fost grija acordată de terapeuţi fiecărui detaliu care avea ca scop obţinerea unui echilibru perfect între minte şi corp", spune Paraipan. Terapiile erau îmbinate cu sesiuni de consultaţii de stil de viaţă, produsele folosite aveau ingrediente naturale special alese pentru ea, iar ambianţa caldă şi primitoare i-a oferit o stare generală de bine. „M-am regăsit pe mine însămi, am renăscut şi am revenit cu multă energie", adaugă ea.
Europa şi Asia, cele mai căutate
Ofertele pentru turismul de spa&wellness există pe piaţa din România încă de la începutul anilor 2000, moment în care a apărut şi o anumită categorie de clienţi cu alegeri de vacanţă mai sofisticate şi mai costisitoare, spune Aurelian Bratosin, directorul agenţiei Butterfly Tourism. Apoi au început să apară pe piaţă şi agenţiile care se concentrează în mod special pe astfel de vacanţe.
Cele mai căutate destinaţii pentru turismul spa sunt Europa şi Asia. „Europa este aleasă de cei care nu au timp prea mult sau de cei care conectează relaxarea cu călătoriile de afaceri sau cu micile evenimente festive - 1 sau 8 Martie, aniversări, diverse sărbatori, etc. Asia este
foarte ieftină dacă vorbim de tratamente spa şi de aceea terapiile sunt luate în calcul de clienţi, dar sunt aproape întotdeauna doar componente ale vacanţei, care cuprinde şi plajă sau aventură, cultură", spune Aurelian Bratosin. Dest