„Adevărul“ a testat cel mai puternic Fiat 500 prezent pe piaţa românească. „Italianca“ are un puternic ADN sportiv şi reprezintă un brand cu o reputaţie clădită în mai bine de 60 de ani. Prin Fiat 500, producătorul italian a reuşit să dea şi oamenilor de rând ceea ce Mini le dădea celor cu venituri mai mari: o maşină cu stil.
Cu Abarth lucrurile stau un pic altfel: în varianta de bază acest model se vinde cu 18.700 euro cu TVA, deci trebuie să te cauţi ceva timp prin buzunare înainte să îl cumperi. Fiat 500 are două merite principale: a readus succesul în curtea Fiat şi ne-a scăpat de designul unor maşini plictisitoare precum Stilo şi Multipla. Fiat s-a aşteptat să vândă 120.000 de maşini în primul an, însă a vândut 200.000 de unităţi! Abarth, celebra firmă de tuning, a renăscut şi a transformat cea mai cool maşină într-un hot-hatch care face până şi o maşină ca Mini Cooper să arate banal. Compania Abarth, înfiinţată în 1949, este una dintre puţinele companii de modificări cu istorie. Pe parcursul istoriei sale a trecut de la tuning kit-uri la maşini de curse.
Pedigree-ul unei racere se simte şi la Abarth 500. Acesta se adaugă la stilul italian al Fiat-ului 500. Abarth a pus pe această maşină un motor de 135 CP. În combinaţie cu modificările sport, dacă luăm în calcul faptul că avem în faţă o maşină uşoară (de doar 930 de kg), descoperim că Abarth este o maşină nervoasă şi în acelaşi timp distractivă.
100 km/h în 8 secunde
Acest lucru l-am observat şi în timpul testului nostru. Abarth 500 se comportă exemplar, stă bine pe drum şi îţi dă senzaţii tari. Motorul, deşi are o capacitate cilindrică de doar 1,4 litri, este supraalimentat, iar presiunea din turbină se poate vedea printr-un „ceas" aflat lângă volan.
Abarth 500 te duce de la 0 la 100 km în doar opt secunde. Timp în care te distrezi la volanul său. Livrarea puterii este perfectă p