Construirea autostrăzii suspendate este negociată de Sorin Oprescu în China. Reprezentanţii Beijing Municipal Construction Group şi-au arătat interesul pentru concretizarea proiectului şi i-au prezentant, miercuri, primarului general al Bucureştiului, şoseaua suspendată în construcţie care străbate centrul capitalei Chinei.
În doi ani chinezii au realizat 9,6 kilometri. "Am primit asigurări că modelul poate fi implementat şi la Bucureşti. Continuăm discuţiile", a declarat Sorin Oprescu, citat într-un comunicat al Primăriei Capitalei.
Primarul Oprescu se află într-o vizită de cinci zile în China - miercuri şi joi la Beijing, iar de vineri până duminică la Shanghai. Oprescu încearcă implicarea companiilor din cele două oraşe şi în mai multe proiecte de infrastructură prin parteneriate de tip public-privat, pentru a compensa restricţiile bugetare impuse de Consiliul General.
Cine este Beijing Construction Engineering Group
Până de curând, părea că favorita lui Oprescu în cursa pentru realizarea autostrăzii suspendate era Shanghai Construction Group (SCG). Reprezentanţii companiei sunt aşteptaţi, în cursul lunii martie, la Bucureşti, pentru a discuta proiecte de infrastructură, a precizat, pentru gândul, Liu Qiwei, consilier comercial al Ambasadei Chinei. SCG este una dintre companiile care au construit unele dintre cele mai înalte clădiri şi cele mai lungi poduri din lume.
Noutatea este dată de apariţia unui alt candidat: BCEG, o companie aflată, ca şi SCG, în topurile mondiale ale constructorilor. Cu filiale în Asia, Africa şi Europa şi în America, compania din Beijing se laudă cu 3 milioane de metri pătraţi construiţi anual şi cu numeroase realizări de marcă, cum sunt Insula Al Reem din Emiratele Arabe Unite sau turnul televiziunii din Beijing. BCEG are experienţă şi în construcţia de drumuri, poduri, proiecte subterane, tune