Pentru modelul B-Max, lansat în aceste zile la Geneva, în Elveţia, şi care va intra în producţie la Craiova până la finalul acestui an, Ford pariază pe tinerele familii din Europa Centrală şi pe clienţii care doresc un automobil de dimensiuni nu foarte mari, dar care oferă totuşi un interior destul de spaţios.
Noul B-Max va fi destinat la început în special pieţei din Europa Centrală, după care va fi lansat şi pe alte pieţe la nivel internaţional. În ceea ce priveşte designul, B-Max reprezintă o evoluţie a kinetic design, linia de design a constructorului american.
"Cea mai importantă componentă a noului design o reprezintă designul fără montant B şi cu portiere spate culisante care se deschid în sens opus faţă de cele din faţă. Este pentru prima dată când inginerii au lucrat cot la cot cu designerii pentru a găsi o astfel de soluţie. Pe locul doi ar fi partea frontală, cu proiectoarele de ceaţă. Grila trapezoidală reprezintă o nouă reinterpretare a designului nostru", a spus Stefan Lamm.
Reprezentanţii Ford spun că şi modelul B-Max a fost proiectat pentru a primi calificativul maxim în ceea ce priveşte siguranţa la testele EuroNCAP, la fel ca şi restul modelelor producătorului auto american.
"Pentru a face această soluţie posibilă, fără cel de-al doilea stâlp, maşina prezintă întăriri suplimentare în primul şi ultimul montant, care fac ca acestea să se comporte ca un inel", spune Lamm. Spre deosebire de un automobil cu portiere normale, acest lucru a fost mai complicat de atins în condiţiile în care pasagerii trebuie să dispună de un grad ridicat de siguranţă şi la impactul lateral, care la B-Max nu mai este amortizat şi de un al doilea stâlp de susţinere. "Noi am implementat soluţia cu portiere cu astfel de deschidere deoarece acestea oferă avantaje în ceea ce priveşte spaţiul din parcările publice, spre exemplu. În toate oraşele mari exist