România liberă s-a asociat, ca partener media, în campania "Ora Pământului", proiect de conştientizare a problemelor mediului înconjurător care în 2010 a reuşit să atragă aproape 1,3 miliarde de oameni din 128 de ţări.
Mai multe informaţii despre acest parteneriat sunt disponibile pe blog-ul Reinvent Consulting.
In Romania, in ultimii trei ani, unele dintre cele mai importante institutii au participat la Campania "Ora Pamantului", urmand exemplul cladirilor emblematice de pe mapamond care au luat parte la strigatul vietii impotriva pericolelor generate de incalzirea globala. Oameni, organizaţii, companii şi instituţii din toate orasele tarii au marcat Ora Pamantului, un eveniment care prin gestul simplu de stingere a luminilor trage un important semnal de alarma la adresa efectelor dezvoltarii iresponsabile.
An de an, semnalul Campaniei a fost dat de institutiile de cultura cu o istorie impresionanta - Opera Nationala Bucuresti si Filarmonica "George Enescu". Acestea s-au alaturat campaniei desfasurate prin intermediul site-ului www.orapamantului.ro si, prin stingerea luminilor exterioare si a unora dintre cele interioare, au dat dovada responsabilitaţii lor sociale, reflectata in media si ramasa in mentalul colectiv. In acelasi timp, si alte instituţii, mai ales din sfera administratiei publice si din domeniul protejarii mediului au dat semnale clare ca sustin actiunile prilejuite de Ora Pamantului si au organizat actiuni in aceasta directie.
Anul 2011 ne aduce in etapa unei schimbari intr-un sens profund. Este momentul intelegerii ca schimbarea reala sta in puterea fiecaruia mai mult decat a trage un semnal de alarma. Am constientizat in urma cu un an puterea uimitoare, exceptionala si minunata de sincronizare a vointei a peste 1,3 miliarde de persoane, a caror constiinta era interconectata de strigatul la unison, de o simplitate profunda,