Şapte dintre cei mai mari zece constructori români se bat pentru contracte la autostrada Nădlac - Arad (38,8 km), cu o valoare totală estimată la peste 230 milioane de euro.
Astfel, cei mai mari constructori autohtoni, în frunte cu Romstrade (deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB şi Tehnostrade ( ambele controlate de Dorinel Umbrărescu), Confort (Georgică Cornu), Vega 93 (Corneliu Istrate), Delta ACM (Florea Diaconu) şi Hidroconstrucţia (controlată de management şi de salariaţi) s-au asociat cu o serie de companii străine pentru a depune oferte pentru autostrada Nădlac-Arad, scoasă la licitaţie de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) la finalul anului trecut.
Deşi printre potenţialii constructori figurează şi nume mari din străinătate, precum Strabag, care a câştigat anul trecut construcţia autostrăzii Deva-Orăştie alături de Straco Grup (fraţii Horpos), singura companie care a "îndrăznit" să liciteze pe cont propriu este Alpine, filiala locală a grupului austriac de construcţii cu acelaşi nume.
În total, pentru cele două loturi ale acestei autostrăzi ce face parte din Coridorul IV paneuropean s-au depus 15 oferte. Câştigătorii ar urma să fie anunţaţi în aproximativ o lună. CNADNR a scos la licitaţie la finalul anului trecut 183 de kilometri din Coridorul IV paneuropean, cu cost total estimat la aproape 1,4 mld. euro, (85% din bani europeni, iar restul fiind contribuţie de la bugetul de stat). În afara autostrăzii Nădlac-Arad, instituţia a mai scos la licitaţie tronsoanele Timişoara - Lugoj (35,6 km), Lugoj - Deva (doar primul lot, de 27,4 km a fost scos la licitaţie) şi Orăştie - Sibiu (82 km). Aseară urmau să fie publicate şi numele potenţialilor constructori ai autostrăzii Timişoara - Lugoj, iar astăzi vor fi deschise ofertele pentru celelalte două tronsoane. Preţul estimat pe kilometru