Salonul Auto de la Geneva şi-a deschis în sfârşit porţile, cu un accent tot mai mare pe ecologie, pe gadgeturile high-tech, dar şi pe modularitatea şi spiritul practic al maşinilor de oraş. Chiar şi modelele sport de anul acesta stau sub semnul ecologiei.
Este puţin ironic să stai cam o oră blocat într-un ambuteiaj la ieşirea de la Salonul Auto de la Geneva, având în vedere că tocmai ai plecat dintr-un templu al automobilismului. Cu toate acestea, remarci că din ce în ce mai multe maşini au sistem Start&Stop, oprind automat motoarele la stop, iar hibridele nu lipsesc din peisaj. Este, dacă vreţi, o compensare a faptului că încă nu putem gândi altfel mobilitatea individuală, iar fabricanţii de automobile s-au îngrămădit anul acesta să propună cât mai multe modele cu pretenţii eco, chiar în afara modelelor electrice. Atunci când un concept precum Citroën Metropolis are 460 CP şi tracţiune integrală, dar consumă doar 2.6 litri de benzină în medie datorită motorizării hibride de ultimă generaţie, înţelegem că lumea nu va mai fi la fel la sfârşitul acestui deceniu.
Dar noi ne aflăm încă la începutul lui, aşadar abia descoperim tehnologiile care vor anima maşinile noastre în următorii ani, iar producătorii de automobile ştiu încă să ne seducă.
Secretul consumului mic pentru „bolidul" Alfa Romeo 4C
Superbul concept Alfa Romeo 4C, un coupé sportiv compact, de doar 4 metri lungime, are nevoie de mai puţin de 5 secunde pentru a urca de la 0 la 100 km/h şi e capabil de 250 km/h viteză maximă, dar nu ar trebui să consume mai mult de 7.5%. Secretul? Motorul turbo de 1750 cmc cu injecţie directă de benzină, deja prezent pe Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde, care pe conceptul 4C este montat median şi este cuplat cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj uscat Alfa TCT, beneficiind şi de sistemul DNA care adaptează răspunsul motorului şi al direcţiei în f