Românii îşi petrec mai mult de jumătate din timpul liber online. În cursul săptămânii, ei preferă să acceseze reţelele de socializare şi să citească ştiri online, iar în weekend folosesc internetul pentru căutarea de informaţii şi socializarea pe mesagerii instant, arată un studiu realizat de Daedalus Millward Brown, citat de portalul de ştiri Digital IQAds.
Ce fac românii pe Internet
• Caută informaţii - 33,4%
• Folosesc reţelele de socializare - 21,1%
• Folosesc mesageriile instant - 19,6%
• Urmăresc materiale audio sau video - 14,4%
• Se joacă - 8,5%
Media tradiţionale, învinse de internet
Timpul acordat presei tradiţionale (televiziune, presă tipărită, radio) este de 44,8%. Un mare procent din acest timp este petrecut în faţa televizorului (30,7%), în timp ce presa tipărită le ocupă respondenţilor doar 1,7 la sută din timp.
Studiul a arătat că internauţii români au activităţi diferite în weekend spre deosebire de zilele lucrătoare. Sâmbăta şi duminica ei spun că petrec mult timp căutând informaţii şi folosind mesageriile instant (Yahoo Messenger, MSN Messenger, ICQ etc). La muncă, cei chestionaţi spun că folosesc reţele de socializare şi citesc ziarele, revistele şi paginile de ştiri online sau scriu comentarii pe bloguri şi pe forumuri. De asemenea, la sfârşitul săptămânii creşte procentul timpului petrecut pe Internet cu aproape şase procente (de la 53,5% la 59,4%). (Alexandra Pele)
Românii îşi petrec mai mult de jumătate din timpul liber online. În cursul săptămânii, ei preferă să acceseze reţelele de socializare şi să citească ştiri online, iar în weekend folosesc internetul pentru căutarea de informaţii şi socializarea pe mesagerii instant, arată un studiu realizat de Daedalus Millward Brown, citat de portalul de ştiri Digital IQAds.
Ce fac românii pe Internet
• Caută informaţii - 33,4% @N_