Promoţiile şi inovaţiile sunt modalităţile de adaptare la criza economică a producătorilor de lactate. În condiţiile în care piaţa a scăzut pe apoape toată gama de produse, puterea de cumpărare a românilor fiind tot mai redusă, companiile din industria de prelucrare a laptelui încearcă să câştige clienţi prin lansare de noi produse şi pachete promoţionale.
„Ne-am adaptat la criză prin inovaţie şi promoţie. Piaţa lactatelor a fost în scădere în aceaşti ani chiar dacă lactatele sunt produse de bază, puterea de cumpărare a scăzut şi deci vânzările au fost mai mici. Pentru a reuşi să câştigăm cotă de piaţă am apelat la cât mai multe promoţii şi am încercat să aducem produse noi pe piaţă”, a spus Adriana Ionescu, director de marketing Tnuva România.
Numărul tot mai mare de oferte a fost şi modul de a se plia pe noua situaţie economică a firmei Danone. „Am introdus foarte multe oferte pe piaţă astfel încât efortul financiar al cumpărătorului să nu crească. Mai ales după majorarea TVA am încercat să acoperim diferenţa apărută prin oferirea de mai multe produse la acelaşi preţ, astfel încât cheltuiala cumpărătorului să nu crească”, a spus Bogdan Ioachim, directorul de comunicare al Danone.
Iaurtul, salvarea vânzărilor
Scăderea pieţei lactatelor a fost în ultimii ani de aproape 10%, dar au apărut diferenţe în funcţie de produse. Astfel, au înregistrat scăderi de vânzări mai ales produsele mai scumpe. „Am fost afectaţi de criza economică pentru că suntem un brand premium şi produsele din această gamă au fost mai greu de vândut în această perioadă. În acest fel, am ajuns la o cotă de piaţă de 5%, dar încercăm să revenim la nivelul pe care îl aveam înainte de criză, de 10%. Acest lucru depinde şi de evoluţia economiei româneşti, dar noi ne bazăm pe multe promoţii şi pe investiţii în inovaţie”, a spus Ionescu.
Pe de altă parte, singura în creşter