Grupul Renault consideră că din punct de vedere economic majorarea producţiei în România pentru a face faţă comenzilor din Europa de Vest nu este viabilă, în condiţiile în care prioritatea Dacia în ceea ce priveşte vânzările nu mai este piaţa locală, ci Europa de Vest.
În condiţiile în care doar una din zece maşini produse de Dacia la Mioveni se mai vinde în România, francezii de la Renault au ales Marocul pentru construirea celei de-a treia uzine a mărcii româneşti, costurile legate de transport şi forţă de muncă fiind mai scăzute în statul nord-african.
"Ceea ce este important pentru a ne dezvolta investiţiile în România este nivelul de competitivitate al uzinei. Iar noi când vorbim de această competitivitate nu comparăm România cu Franţa sau Germania, ci cu Maroc sau India", a spus Jacques Chauvet, preşedintele consiliului de administraţie al Dacia şi şef al regiunii Euromed în cadrul Renault.
Afirmaţiile lui Chauvet, prezent la Salonul Auto de la Geneva, au venit la doar câteva ore după ce Dacia a anunţat la acelaşi eveniment că va opri de anul viitor producţia modelului Logan Van la uzina de la Mioveni. Modelul va fi înlocuit însă în gama Dacia de un vehicul comercial mai mare, care va fi produs din 2012 în Maroc, la viitoarea uzină Dacia din Tanger.
La jumătatea lunii septembrie, la inaugurarea centrului de inginerie al Renault de la Titu, Patrick Pelata, numărul doi în Renault după Carlos Ghosn, spunea că "productivitatea uzinei de la Mioveni este foarte bună pentru vânzarea unor maşini către ţări din Europa".
"Nu am mai investit în extinderea producţiei uzinei de lângă Piteşti deoarece piaţa românească a scăzut foarte mult. Aproape 90% din maşinile produse la Mioveni sunt exportate. Acum Europa de Vest este piaţa principală pentru Dacia, iar uzina din Maroc este mult mai aproape", a mai spus Chauvet.
La nivelul anului