* Sindicatele şi opoziţia se tem de noi tunuri imobiliare
Ministerul Transporturilor va începe noi proceduri de stingere a arieratelor înregistrate de companiile CFR prin aplicarea procedurii de dare în plată (achitarea datoriei cu active), conform Codului de procedură fiscală. Guvernul s-a angajat, prin Scrisoarea de intenţie către Fondul Monetar Internaţional, să reducă arieratele acestor companii cu 12% în acest an (n.r. din calculele noastre ar fi vorba de peste 570 milioane lei).
Sindicaliştii au fost luaţi prin surprindere de alegerea soluţiei de dare în plată, mai ales că nu sunt cunoscute, momentan, activele care vor fi folosite în cadrul acestei proceduri. Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Sindicale a Mecanicilor de Locomotivă, ne-a declarat: "Statul este cel mai mare creditor al companiilor CFR. 90% din sechestrele instituite asupra bunurilor companiilor CFR aparţin ANAF. Nu ştim deocamdată despre ce active este vorba. Din acest motiv este o decizie periculoasă. Vagoanele, şinele de tren sau puţinele hoteluri şi baze de odihnă care au mai rămas în proprietatea companiilor CFR ar putea fi vândute, astfel, la preţuri de nimic".
Domnia sa consideră că un activ valoros care ar putea fi "miza" dării în plată este celebrul complex Astoria Snagov, în care nu mai puţin celebrul Mihai Necolaiciuc, fost şef pes-te calea ferată, a investit aproape 20 milioane de euro.
Complexul are o bază de 22 de hectare pe malul lacului Snagov şi deschidere la DN1. Alte active atractive ar putea fi hotelurile din Eforie şi Vatra Dornei.
Senatorul Sorin Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, în prezent şeful departamentului transporturi din PSD, ne-a declarat: "Companiile CFR au foarte multe active valoroase care riscă să fie vândute pe nimic de instituţiile statului care le vor primi în contul datoriilor. Vorbim aici de staţ