Preşedintele executiv al BCR, Dominic Bruynseels, a declarat că banca îşi doreşte să găsească o soluţie pe care clienţii nemulţumiţi să o considere echitabilă şi să nu mai dea şansa avocaţilor să câştige şi mai mulţi bani.
"Singurii oameni care au câştigat de pe urma acestei ordonanţe (OUG 50/2010 - n.r.) au fost avocaţii şi din păcate clienţii au pierdut. Scopul nostru este să ajungem la o soluţie pe care toată lumea să o considere echitabilă, adică şi clienţii s-o considere aşa. Nu vrem să le dăm avocaţilor şansa să câştige mai mulţi bani în continuare. Vom încerca să găsim modalităţi prin care să facem acest lucru posibil", a declarat Bruynseels, potrivit Mediafax.
Oana Petrescu, vicepreşedinte BCR pe retail, a scos în evidenţă partea benefică pe care a avut-o dezbaterea publică intensă privind privind prevederile ordonanţei: "Ce nu şi-a dorit ordonanţa şi ce nu poate să facă un act de legislaţie este să reducă în mod administrativ dobânzile. Ce putea să facă şi a făcut, iar acesta este un lucru pozitiv, este că a creat transparenţă şi în plus faţă de aceasta a a dat clienţilor posibilitatea de a se muta de la o bancă la alta. Practic, acum clienţii pot să decidă cu ce bancă vor să facă banking şi să procedeze în consecinţă".
Clienţii nemulţumiţi ai băncilor BCR şi Volksbank s-au reunit în cinci grupuri a câte 2.600 - 3.000 de persoane. Aceştia, reprezentanţi de avocatul Gheorghe Piperea, au plătit în medie 70 de euro pentru declanşarea unui proces colectiv, ceea ce înseamnă în total circa 200.000 de euro. Avocatul susţine că onorariile plătite de bănci caselor de avocatură sunt de peste 20 de ori mai mari.