Piaţa globală a tablet PC-urilor ar putea depăşi 200 de milioane de unităţi, în 2014
Apple a lansat azi-noapte noul iPad, pentru a răspunde provocărilor rivalilor care au scos pe piaţă numeroase tablet PC-uri, în ultima perioadă. Noul dispozitiv are un procesor mai puternic, este mai subţire şi are două camere foto, conform declaraţiilor lui Carl Howe, director în cadrul firmei de cercetare şi consultanţă, Yankee Group, citată de Bloomberg. Competiţia de pe piaţa tablet PC-ului era mică, atunci când Apple a lansat iPad-ul, iar compania a construit acest dispozitiv ca o îmbinare între un smartphone şi un laptop. În mai puţin de un an, iPad-ul a devenit unul din produsele cu vânzări de top ale Apple, depăşind de aproape 10 ori vechiul player iPod. Noul model de iPad se va confrunta cu tabletele lansate de Motorola, Samsung şi Research In Motion.
"Oricine lansează un produs vine după aceea cu varianta doi", a afirmat Carl Howe, completând că iPad-ul a fost unul dintre produsele care au ajuns cel mai rapid la vânzări de 1 miliard de dolari.
Reducerea preţului - o mişcare puţin probabilă
"Provocarea este reprezentată de modul în care răspunzi", a continuat acesta. Carl Howe, fost analist la Forrester Research, efectuează cercetări de piaţă asupra industriei tehnologiei. El consideră că Apple poate răspunde concurenţilor prin reducerea preţurilor iPad-ului, chiar dacă aceasta este o mişcare puţin probabilă. Preţul unui iPad variază între 499 de dolari pentru un model cu memoria de 16 GB şi 829 dolari pentru un model de 64 GB şi 3G. Tablet PC-ul Xoom al Motorola costă 599 dolari, iar Samsung Galaxy Tab are un preţ de 249.99 dolari.
Vânzările - relativ bune pentru Xoom
Motorola a anunţat luni că vânzările Xoom, disponibil la operatorul de telecomunicaţii Verizon Wireless, au avut un început "relativ bun" şi