Guvernul bulgar încurajează transportul camioanelor pe calea ferată, cunoscut sub numele de Ro-La (de la Rollende Landstrasse) reducând la jumătate tarifele pentru acest tip de transport, scrie Sofia News Agency.
Măsura se va aplica pe ruta Coridorului 10 paneuropean de transport, care porneşte din Istanbul şi leagă Europa de Sud-Est de Europa Centrală.
Diminuarea taxelor de transport se va aplica în momentul în care va fi dat în folosinţă cel de-al doilea terminal Ro-La, situat în staţia de cale ferată Dragoman din apropierea graniţei cu Serbia.
În iulie 2010, ministrul bulgar al transporturilor a dezvăluit planul de a construi două terminale Ro-La, destinate unui sistem de infrastructură care permite transportul maşinilor de mare tonaj cu ajutorul trenurilor. Ro-La mai pune la dispoziţie un terminal la staţia de tren Svilengrad, situată în apropierea graniţei dintre Bulgaria şi Turcia.
Sistemul de transport Ro-La aduce numeroase beneficii economice şi de mediu.
În prezent, taxele din Bulgaria privind transportul feroviar al containerelor şi al camioanelor sunt cuprinse între 0,63 leva (0,32 euro) şi 0,96 leva (0,49 euro) pe kilometru de cale ferată. Prin extinderea serviciilor de transport feroviar cu ajutorul Ro-La, noile taxe vor fi cuprinse între 0,33 leva (0,17 euro) şi 0,37 leva (0,19 euro) pe kilometru de cale ferată. Taxele percepute pentru transportul containerelor vor rămâne neschimbate.
Corelat cu scăderea taxelor pentru transportul de bunuri cu camioane în noile terminale feroviare, Cabinetul de la Sofia intenţionează să restricţioneze circulaţia camioanelor de mare tonaj în week-enduri, forţând astfel transportatorii să apeleze la opţiunea pe calea ferată.
Guvernul bulgar încurajează transportul camioanelor pe calea ferată, cunoscut sub numele de Ro-La (de la Rollende Landstrasse) reducând la jumătate tarifele pen