Din luna aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apelurile de Urgenţă 112 a devenit operaţional la nivelul întregii ţări. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană. La Giurgiu, aproximativ 80% din apelurile primite de operatorii telefonici de la 112, sunt false.
„Cele mai multe apeluri false sunt date de giurgiuveni care au un vocabular indecent, la adresa angajaţilor sistemului, acestea fiind urmate de telefoane date de minori şi de persoane care au probleme psihice” a spus pentru „Adevărul de Seară”, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), colonel Adrian Fulea. Deşi Serviciul Unic de Urgenţă (SUU) 112 beneficiază de un sistem de localizare a apelurilor telefonice primite, cei care sună fără a avea vreo urgenţă, folosesc cartele telefonice fără abonament, sau sună din cabinele telefonice stradale.
Peste 3.000 apeluri 112 la Ambulanţă, în ianuarie 2011
Statistica dată de reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale arată că în luna decembrie 2010, operatorii 112 din Giurgiu au primit aproximativ 28.000 de apeluri telefonice, dintre care peste 1.500 giurgiuveni au solicitat intervenţia poliţiei, aproape 2.700 Serviciul de Ambulanţă, 624 pompierii şi 25 jandarmii. „Comparativ cu ultima lună a anului trecut, în ianuarie 2011, numărul apelurilor primite la 112 au crescut cu aproximativ 1.000, cele mai multe fiind date către Ambulanţă, 3015” a mai afirmat purtătorul de cuvânt al STS, Adrian Fulea. Angajaţii serviciului fac apel la cetăţenii municipiului şi judeţului Giurgiu să folosească 112 numai atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este pereclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea