Din ciclul „Aceeaşi Mărie, cu o cu totul altă pălărie" face parte şi propunerea ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, care îşi imaginează probabil că, dacă trenurile noastre vor avea nume pretenţioase, problemele infrastructurii CFR vor dispărea.Astfel, odată cu noile nume, trenurile au şi categorisiri de condiţii şi viteză, unele circulă doar noaptea, altele includ destinaţii internaţionale şi trebuie să aibă „clasă de lux". La cum ştim că sunt trenurile noastre, cele mai vechi şi mai puţin performante din lume, potrivit unui Eurostat de anul trecut, să mai comentăm? Inutil să menţionăm şi faptul că... se modifică tarifele! Indiferentă la culorile sumbre ale realităţii, Boagiu va înlocui, până la sfârşitul anului, categoriile de trenuri operate de CFR Călători cu cele din legislaţia europeană. "Pentru realizarea acestei prevederi care presupune transformarea celor patru categorii actuale de trenuri şi anume: intercity, rapid, accelerat, personal, în trenuri Intercity, InterRegio şi Regio sunt necesare modificări legislative, modificarea reglementărilor şi dispoziţiilor profesionale în domeniu, precum şi modificarea variantelor tarifare de vânzare şi implicit a softului de vânzare", se arată într-un proiect de ordin al ministrului Boagiu. Ordinul va intra în vigoare la 11 decembrie, când va intra în vigoare viitorul mers al trenurilor.
INTERCITY, INTERREGIO ŞI REGIO. Astfel, noile categorii de trenuri vor fi Intercity (IC), care la rândul lor se clasifică în Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC şi Intercity Night; InterRegio (IR) - Interregio IR şi Interregio Night şi, respectiv, Regio (R) - Regio Express, Regio şi Regio Urban/Suburban. Trenurile Intercity Eurocity IC operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional şi respectă în totalitate anumite criterii de calitate, iar cele Euronight circulă în aceleaşi condiţii, însă noaptea.