Producătorul de medicamente Biofarm Bucureşti (BIO) a început anul trecut o campanie mai agresivă de promovare şi marketing, fapt ce contribuie la creşterea vânzărilor companiei, spun reprezentanţii societăţii, creşterea cotei de piaţă fiind unul dintre principalele obiective ale conducerii şi în acest an.
Vânzările Biofarm au avansat anul trecut cu 22,6%, până la 82,3 mil. lei (19,5 mil. euro), în condiţiile în care piaţa farmaceutică a crescut în valoare cu 15-16% în aceeaşi perioadă, potrivit conducerii Biofarm.
Marja de profit operaţional a companiei s-a menţinut la circa 20%, iar profitul net s-a redus cu 25,8%, la 14,6 mil. lei (3,5 mil. euro) ca urmare a faptului că în 2009 compania înregistrase un profit de 6 mil. lei (1,4 mil. euro) din aprecierea portofoliului de acţiuni deţinut pe Bursă, în timp ce în 2010 ajustarea valorii portofoliului de acţiuni s-a făcut în minus cu 0,3 mil. lei.
"Facem multă campanie media. Au crescut foarte mult cheltuielile cu publicitatea şi marketingul. Am avut câteva apariţii şi la TV. Creşterea cheltuielilor cu publicitatea se vede în creşterea vânzărilor. Unul dintre obiectivele noastre principale este să majorăm cota de piaţă şi să păstrăm un anumit grad de profitabilitate şi pentru acţionari. În 2010 am avut o cotă de 3,6% din totalul unităţilor vândute şi ca valoare au reprezentat 1,3%, ca să vedeţi ce diferenţă de preţ avem faţă de media pieţei", a precizat Dan Vasile, directorul general al Biofarm Bucureşti.
Biofarm a fost la începutul anului între primii 20 de clienţi de publicitate, potrivit datelor din piaţă.
În ultimele trei luni ale anului 2010, vânzările Biofarm şi-au accelerat creşterea la 36,5%, adică 22,5 mil. lei (5,3 mil. euro), iar profitul operaţional al companiei a urcat de 2,5 ori, la 1,67 mil. lei.
"A crescut cererea pentru medicamentele mai scumpe la recomandarea medicilo