Călătorii din afara Iaşiului care ar dori să apeleze la autobuze şi tramvaie vor avea surprize. Noile şi modernele staţii ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) îi pun pe cei care îndrăznesc să folosească autobuzele să caute din anunţ în anunţ traseele în vigoare.
Răbdarea călătorilor este pusă la grea încercare de angajaţii RATP. Cele 50 de staţii noi care au fost amplasate de curând în municipiu vor fi dotate, treptat, cu hărţi de trafic. Rolul acestora ar fi să-i îndrume pe călători ce traseu să aleagă atunci când vor să ajungă la destinaţia dorită.
Cu toate acestea, cei care se încred în noile hărţi vor trebui să aştepte autobuze care vor veni cu o întârziere de câteva luni. Pe panourile luminate sunt prezentate inclusiv trasee care nu mai circulă de mai mulţi ani, dar care vor reveni „cât de curând“.
Citeşte şi:
Staţiile RATP de 16.000 de euro din Iaşi au ajuns WC public
Ieşenii certaţi cu civilizaţia au distrus noile staţii de autobuz (VIDEO)
Enigma traseului 47
Unul dintre traseele de autobuz prezente pe toate hărţile deja montate în unele staţii este 47. În urmă cu câţiva ani, acesta avea un itinerar deservit de troleibuze. Între timp, aceste mijloace ecologice de transport au fost desfiinţate, în locul lor funcţionând acum autobuzul 121 al companiei Unistil. „Erata“ este oferită ieşenilor prin intermediul unor anunţuri, care explică de ce traseele afişate nu sunt utilizate, dar, în schimb, sunt disponibile altele noi.
Explicaţia reprezentanţilor RATP pentru această „scăpare“ este că se pregăteşte revenirea la toate traseele din oraş. „Pe hărţi apar traseele care sunt aprobate prin Hotărâre de Consiliu Local. Din cauza lucrărilor la infrastructura rutieră, de pe strada Anastasie Panu în special, unele trasee au fost modificate, dar ele apar în continuare pe hartă“, a explicat Adrian Mihai, pur