La Salonul Auto de la Geneva 2011 Mazda a prezentat în premieră mondială conceptul MINAGI. SUV-ul crossover este precursorul modelelor de generaţie viitoare Mazda şi adoptă noile tehnologii SKYACTIV, de la motorizări şi şasiu, până la caroserie şi elementele de siguranţă. MINAGI integrează şi noua temă de design Mazda, KODO - sufletul mişcării. Alături de MINAGI va fi prezent în premieră în Europa şi conceptul SHINARI, modelul care a introdus noul limbaj KODO. În plus Mazda va prezenta noua ediţie limitată MX-5, ce va avea finisări premium pentru un plus de imagine a roadster-ului emblemă a companiei.
SKYACTIV
Mazda prezintă la Geneva tehnologiile SKYACTIV, care vor fi integrate în viitoarele modele. Propulsoarele SKYACTIV-G cu injecţie directă pe benzină şi SKYACTIV-D diesel prezintă un raport de compresie de 14.0:1, cel mai ridicat din lume în cazul motorului pe benzină şi cel mai scăzut în cazul agregatului diesel. SKYACTIV-G este mai uşor cu 10% decât o versiune curentă, generează cu 15% mai mult cuplu decât motorul diesel de 2,2l, în timp ce SKYACTIV-D va respecta normele Euro 6, va integra o nouă turbină pentru un răspuns mai liniar şi mai plăcut al motorului şi va consuma cu 20% mai puţin decât generaţia actuală 2,2l diesel.
Cutiile de viteze SKYACTIV-Drive automată cu şase trepte şi SKYACTIV-MT cu transmisie manuală îmbunătăţesc performanţele şi reduc consumul de combustibil, fiind mai uşoare şi mai compacte. La rândul său, caroseria SKYACTIV este mai uşoară cu 8 procente (prin optimizarea metodelor de sudură şi utilizarea oţelului dur-aliat), mai rigidă cu 30% şi mai sigură, iar şasiul SKYACTIV conferă manevrabilitate precisă şi o ţinută de drum confortabilă, fiind mai uşor cu 14%. Toate aceste tehnologii vor contribui la îmbunătăţirea consumului mediu de combustibil pentru toate automobilele Mazda cu 30% până în 2015, compar