Liviu Sfrija, presedintele subsidiarei locale a grupului german Henkel, pariaza pe o crestere a cifrei de afaceri in 2011, dar se fereste sa ofere o estimare clara, in conditiile incertitudinilor economice de pe piata.
“Este obligatoriu sa realizam o crestere in 2011, dar nu pot sa spun de pe acum cat va fi, pentru ca totul depinde de cum va evolua consumul. In plus, lucrurile sunt foarte greu de estimat intr-un context negativ”, a declarat pentru Wall-Street.ro, Liviu Sfrija, ce detine functia de presedinte al Henkel Romania din 2005, dupa in 1997 se alatura companiei pe o pozitie de director comercial.
Jucatorul de top de pe piata locala a bunurilor de larg consum a inregistrat o cifra de afaceri de 560 de milioane de lei (133 mil. euro) anul trecut, in scadere cu 2% fata de valoarea de 571 de milioane de lei (135 mil. euro) consemnata in 2009.
Presedintele Henkel Romania este multumit de rezultatele inregistrate in 2010 si spune ca declinul afacerilor poate fi perceput ca o crestere, in conditiile scaderilor de piata.
“Fata de scaderile de 10-20% inregistrate pe diferitele piete pe care suntem prezenti, putem spunem ca am crescut. Suntem multumiti ca am reusit sa ne atingem obiectivul cel mai important din 2010, respectiv cresterea cotei de piata pe toate segmentele de activitate”, spune Sfrija.
Henkel este prezent pe piata locala prin intermediul diviziilor de detergenti/ produse de curatat (Persil, Rex, Silan, Pur, Clin), produse cosmetice (Vademecum, Fa, Palette, Schauma, Syoss) si adezivi (Ceresit, Loctite).
Oficialul companiei preciza la inceputul anului trecut ca diviziile de detergenti/ produse de curatat si produse cosmetice vor inregistra o crestere de doua cifre a vanzarilor.
“Pe niciuna din cele doua divizii nu am inregistrat cresteri de doua cifre,pentru ca piata a scazut. De exemplu, doar pe detergenti