Nominalizările la Premiile Uniunii Teatrale din România (UNITER) provoacă discuţii din ziua în care sunt date publicităţii. Selecţia este întotdeauna subiectivă, juriul asumându-şi alegerea, indiferent dacă unul dintre membri are păreri contrare. De marţi, de când s-au anunţat rezultatele comisiei de nominalizări, se tot vorbeşte, deschis şi pe ocolite, despre opţiunile "bătute în cuie". Sunt "câştigători" şi sunt "pierdanţi", deşi e vorba doar despre nominalizări.
Numirea membrilor primului juriu, cel de nominalizări, a fost făcută de data aceasta de Biroul Secţiei Române a Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru. Astfel, sunt "responsabile" Andreea Dumitru, Doina Modola şi Ludmila Patlanjoglu, care au avut, cum se spune, "pâinea şi cuţitul". Premiile vor fi hotărâte de o altă comisie (juriul final), în ziua în care va avea loc Gala Premiilor UNITER: 18 aprilie. Evenimentul se va desfăşura şi în acest an în Studioul 3 al Televiziunii Române.
Poate e formal, dar totuşi am încercat să aflăm opiniile celor trei critici care au făcut selecţia din acest an. Ludmila Patlanjoglu susţine: "Nominalizările au încercat să evidenţieze momentele valorice de relief ale anului 2010. Un an teatral, care a evoluat între performanţă şi banalitate. În cadrul oferit de Regulament, alegerile juriului au reuşit acest lucru. Ca selecţioner, lansez un SOS pentru sănătatea şi vitalitatea Galei UNITER la viitoarele ediţii. Este necesar înscrierea în Regulament a unor noi secţiuni, care să permită nominalizarea celor mai bune experimente, interferenţe, proiecte independente şi traduceri de teatru. Creaţiile tinerilor şi ale maeştrilor, dinamica teatrului cer astăzi acest lucru".
Andreea Dumitru: "Eu îmi imaginez că nici un critic care îşi respectă profesia şi colegii nu priveşte prezenţa sa în juriul de nominalizări ca o ocazi