Cea de-a 81-a editie a Salonului de la Geneva a adus peste 40 de premiere care prefigureaza noile tendinte in industria auto. Reconsiderarea conceptului eco, de la carburanti alternativi la electric, accentul pe utilitate, miza pe IT&C si noile materiale compozite vor aduce, potrivit specialistilor, schimbari radicale in privinta conceptiilor legate de masina ideala.
Expozitiile auto din ultimii ani au pus accent pe trendul eco. Daca pana acum insa, opinia generala era ca viitorul apartine carburantilor alternativi, in genul biodiesel-ului, acum se vorbeste tot mai mult de automobilul electric.
Motivul e simplu. Biodieselul s-a dovedit a fi un adevarat mar otravit pentru economia mondiala. Tot mai multi producatori agricoli s-au axat pe aceste culturi, iar lumea a ajuns in pragul unei crize alimentare fara precedent.
Noile solutii tehnologice, prezentate la Geneva, au in prim-plan motorul electric. Unul dintre cele mai interesante concepte este Opel Ampera, vazut drept principala alternativa la deja celebrul Chevrolet Volt. Principalul atuu al noului model, dincolo de aspectul modern, il constituie motorul hibrid. Ampera are un motor pe benzina si unul electric cu rezultate remarcabile - o autonomie de 400 de kilometri si o perioada de reaincarcare la priza de numai 4 ore.
[gallery:272]
La acelasi capitol, al automobilelor hibride, au facut senzatie modelele Porsche Panamera S Hybrid, BMW ActiveE, Volvo V60 plug-in Hybrid dar si spectaculosul concept electric Rolls-Royce Phantom.
Prototipul noului BMW ActiveE, de exemplu, propune un motor electric de 170 CP, care ii asigura o viteza maxima de 145 de km/h, un demaraj de la 0 la 100 de km/h in numai 9 secunde si o autonomie de 160 de kilometri.
Hybridul celor de la Volvo are o autonomie ceva mai mica, de numai 50 de kilometri, astfel ca de baza este, in