Cea mai mare parte a acestor venituri sunt concentrate in piata revistelor glossy, in timp ce cotidianele se confrunta cu o scadere continua, atat a tirajelor, cat si a veniturilor din publicitate.
Presa scrisa a atras, in perioada 3 ianuarie - 15 februarie, spatiu publicitar in valoare de peste 3 mil. euro, potrivit datelor Studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate pentru Presa Scrisa (MIPPS), lansat de BRAT la inceputul anului si furnizat in exclusivitate pentru Dailybusiness.ro.
Si asta in conditiile in care Claudiu Serban, directorul editurii Evenimentul si Capital, estima recent ca in 2011 printul va atrage publicitate in valoare de 23 milioane de euro net, astfel ca suma va ramane constanta fata de 2010.
Constantin Popa, director in cadrul Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), ne-a declarat ca potrivit monitorizarii, pana in prezent, cele mai atractive categorii de publicatii, din punct de vedere editorial, sunt cele adresate femeilor, publicatiile economice si financiare, cotidianele nationale generaliste, precum si ghidurile de timp liber.
"Tot in acest top se mai inscriu cotidienele generaliste locale, publicatiile adresate barbatilor, cele de home and deco, publicatiile pentru cresterea si ingrijirea copiilor, si publicatiile sportive", a adaugat Popa.
Datele aceluiasi studiu arata ca in perioada 3 ianuarie-15 februarie, 10 publicatii au concentrat 2,2 milioane de euro, cele mai multe dintre ele fiind reviste pentru femei. Topul acestora arata astfel:
1. Ziarul Financiar
2. Romania Libera
3. Marie Claire
4. Cosmopolitan
5. Tabu
6. Esquire
7. Avantaje
8. Harper's Bazaar
9. Elle
10. Gazeta Sporturilor
Pe de alta parte, topul clientilor care au investit in spatiul publicitar din presa scrisa la inceputul acestui an, in acee