Capitala Olteniei, Craiova, este la o distanţă de trei ore de Bucureşti, conducând regulamentar pe cei 230 de kilometri dintre cele două oraşe. La sfârşitul acestui an, oraşul va atrage atenţia prin două evenimente de o importanţă strategică pentru Craiova, dar şi la nivelul economiei în general: modelul Ford B-Max intră în producţie de serie, iar primul centru comercial modern din oraş, o investiţie de 90 mil. euro, ar trebui să-şi deschidă porţile pe platforma Electroputere.
Pe străzile oraşului încă se văd "urmele" investiţiei derulate de Daewoo în anii '90 la Craiova, astfel că la semafoarele din oraş aşteaptă printre Dacii şi maşini de zeci de mii de euro mai multe modele Cielo şi Matiz decât în alte oraşe din ţară. Gigantul american Ford nu şi-a lăsat încă amprenta asupra oraşului, dar prin lansarea monovolumului B-Max, circa 20.000-30.000 de maşini ar putea fi vândute anual doar în România. Lansarea este aşteptată pentru la toamnă, în aceeaşi perioadă în care doi oameni de afaceri belgieni sunt siguri că vor deschide primul mall din oraş.
La una dintre cele mai importante intersecţii din Craiova, dintre Calea Bucureşti (principala rută de intrare în oraş) şi strada Decebal, pe un imobil prăfuit de aproape 10 etaje încă mai stă o siglă veche cu inscripţia Electroputere. Lângă acest bloc, într-o veche hală industrială, cu stâlpi de beton şi pereţi de cărămidă roşie, printre geamurile sparte pot fi observaţi câţiva muncitori care îşi aduc deja din utilajele necesare renovării structurii care urmează a fi convertită într-un centru comercial cu o suprafaţă închiriabilă de 55.000 mp.
"Vor avea autorizaţie imediat ce vor fi gata toate documentele", ţine să precizeze un reprezentant al Primăriei Craiova prezent la evenimentul de lansare a proiectului. "Craiovenii nu vor mai fi nevoiţi să meargă la Piteşti, Vâlcea sau Bucureşti când simt nevo