Ştiam de multă vreme că balerinul Cătălin Caracaş, „născut“ şi crescut în Opera bucureşteană, moştenind pasiunea pentru dans de la tatăl său (excelent balerin, aplaudat de-a lungul deceniilor în roluri performante), apărând, la rândul său, încă de pe băncile Liceului de Coregrafie, în numeroase partituri din marele repertoriu de gen, avea o bogată arhivă pe care o completa cu migală şi dăruire, cu speranţa ca, într-o zi, să poată realiza o imagine completă (sau aproape) a istoriei şi devenirii balerinilor care, începând din 1921 – anul în care Opera a fost instituţionalizată – au conferit strălucire spectacolelor curente, ovaţionaţi deopotrivă în turnee europene memorabile. (...)
Ştiam de multă vreme că balerinul Cătălin Caracaş, „născut“ şi crescut în Opera bucureşteană, moştenind pasiunea pentru dans de la tatăl său (excelent balerin, aplaudat de-a lungul deceniilor în roluri performante), apărând, la rândul său, încă de pe băncile Liceului de Coregrafie, în numeroase partituri din marele repertoriu de gen, avea o bogată arhivă pe care o completa cu migală şi dăruire, cu speranţa ca, într-o zi, să poată realiza o imagine completă (sau aproape) a istoriei şi devenirii balerinilor care, începând din 1921 – anul în care Opera a fost instituţionalizată – au conferit strălucire spectacolelor curente, Publicitate ovaţionaţi deopotrivă în turnee europene memorabile. Şi iată că acea cantitate impresionantă de informaţie s-a concretizat, anul trecut, prin colaborarea cu Vivia Săndulescu (de asemenea dăruită artei dansului, dar şi absolventă a Facultăţii de Filologie), într-un volum tipărit şi lansat la Milano, la Editura „Arco“, sub egida Asociaţiei Culturale DART, pentru ca acum să apară, într-o versiune adăugită, la Editura RAO, purtând titlul Consemnări coregrafice – Baletul Operei Naţionale Bucureşti. Într-o prezentare grafică deosebită, cele 351