Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii, începe să aibă din ce în ce mai multe trăsături comune cu predecesorul său, Radu Berceanu, dar şi cu alţi miniştri anteriori ai transporturilor, Ludovic Orban sau Gheorghe Dobre, care deşi au avut pe mână câte 2 miliarde de euro anual, doar au vorbit că vor face autostrăzi şi nu le-au făcut.
De la numirea în funcţie în septembrie 2010 şi până acum, Anca Boagiu a promis de mai multe ori, şi chiar şi în urmă cu o săptămână, că Autostrada Soarelui va fi gata până la sfârşitul anului.
Cu toate acestea, miercuri-seară a anunţat la Ştirile ProTv că ar putea rezilia contractul pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia, încheiat cu compania franceză Colas, iar anul acesta se va ajunge la mare pe autostradă, dar pe "rute ocolitoare" între Cernavodă şi Medgidia.
"Nu mai acceptăm întârzieri. Dacă o firmă a câştigat un contract, trebuie să respecte termenul. Iar cei care întârzie să plătească despăgubiri statului român. Anul viitor în decembrie vor putea merge şi eu acasă pe autostradă", spunea foarte fermă Anca Boagiu pe 10 noiembrie 2010. Şi nu numai atunci, ci şi în ianuarie şi februarie 2011: "În ceea ce priveşte autostrada Cernavodă - Constanţa au existat mari probleme la exproprieri, însă la sfârşitul lunii martie toate terenurile vor fi în regulă, astfel că nu vor mai exista motive pentru ca lucrările să întârzie. Această autostradă poate fi dată în exploatare în 2011, se va putea circula pe ea însă doar pe o bandă pe fiecare sens de mers", spunea tot Anca Boagiu pe 14 februarie 2011.
Nimeni nu a solicitat un termen mai rapid de construire a acestei autostrăzi mult-aşteptate în România, ci dimpotrivă, noul ministru a dat un termen amânat cu şase luni faţă de "promisiunile", deşarte şi ele, ale fostului ministru al transporturilor Radu Berceanu. Termenul a fost însă fixat de ministrul Anca