Trei traficanţi de droguri vor fi trimişi în judecată după ce au încercat să introducă în România, în două tranşe, cinci tone de cocaină, în containere, ce urmau să ajungă în portul Constanţa Sud Agigea. „Combinaţia“ a căzut după ce poliţiştii au interceptat, în ianuarie 2009, prima tranşă: 1,2 tone de cocaină.
Antonio Cano Alvarez, Adrian Vasile Chiribău, Elena Ramona Cioroabă, cei trei inculpaţi judecaţi după ce au încercat să introducă în România, în ianuarie 2009, 1,2 tone de cocaină, pregăteau de o lovitură mai mare: în total cinci tone de cocaină ar fi intrat în Europa prin Portul Constanţa Sud Agigea dacă poliţiştii nu ar fi intervenit. Traficanţii vor fi trimişi în judecată într-un al doilea dosar, realizat în colaborare cu Poliţia braziliană. Cum a căzut filiera „După ce am decoperit noi tona de cocaină în portul Constanţa, am sesizat omologii brazilieni. În februarie 2009 s-au descoperit două containere încărcate cu 3,8 tone de cocaină, cu aceeaşi destinaţie cu cele găsite de noi, respectiv firma Ramonei Cioroabă“, a declarat comisarul Relu Pavel, şeful Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate. Cazul a fost cercetat de Poliţia braziliană care a reuşit să destructureze filiera de pe teritoriul lor.
Informaţiile obţinute au fost trimise părţii române, pentru a le servi la alcătuirea unui al doilea dosar penal întocmit pe numele celor trei traficanţi de droguri. „Urmează să fie trimişi în judecată, din nou, pentru trafic de droguri de mare risc. Traficanţii brazilieni fac obiectul unui alt dosar şi vor fi judecaţi în ţara lor“, a mai arătat Pavel.
În afară de cei trei inculpaţi, cercetaţi în stare de arest preventiv încă din 2009, alte două persoane sunt anchetate în acest caz, considerat a fi cea mai mare captură din Europa, din ultimii zece ani: Matel Iacob şi Ali Izmet. Traficanţii vor fi trimişi în judecată în cazul celor trei