În doar cinci ani, tânărul creator a ajuns cel mai cunoscut designer de modă masculină din România. Drept recunoaștere, a devenit acum partener al casei Ermenegildo Zegna.
La mijlocul săptămânii trecute, a fost lansată colecția „Bărbații se îmbracă de la Ciucu“, în care creatorul a reluat și reinterpretat ținutele unor actori celebri din filme hollywoodiene la fel de celebre. Totodată, evenimentul a marcat inaugurarea parteneriatului dintre Atelierul de Înaltă Croitorie Alexandru Ciucu și țesătoria italiană Ermenegildo Zegna, cel mai mare producător de stofe fine din lume. „Colaborarea presupune că ei ne pun la dispoziție întreaga colecție de țesături, pe care noi o propunem apoi clienților noștri. Acesta este un serviciu pe care Zegna îl oferă marilor ateliere de costume de comandă din întreaga lume. Cu alte cuvinte, punem la dispoziția clienților aceleași materiale Ermenegildo Zegna pe care le-ar găsi la Londra, Paris, Milano, Tokyo, Moscova sau New York“, explică Alexandru Ciucu.
Cum a reușit un atelier deținut de un român de 35 de ani să intre în atenția unei țesătorii de un asemenea prestigiu? Relativ ușor, traseul lui Alexandru Ciucu spre faimă fiind destul de linear. Se trage dintr-o familie de croitori, iar tatăl său a condus una dintre secțiile APACA, ulterior achiziționând o parte dintr-un corp de clădire a fostei fabrici. Împreună, cei doi și-au lansat, în 1997, propriul lor magazin, sub numele firmei producătoare - SAMRIC, iar în 2000 au inaugurat mult mai cunoscutul lanț de magazine Tata & Fiul. Apoi, în urmă cu patru ani și jumătate, fiul a dezvoltat în paralel o afacere personală, sus-amintitul Atelier de Înaltă Croitorie. Aceasta, deși afacerea de familie mergea bine (de altfel, de la înființare și până acum, SAMRIC nu a înregistrat în niciun an pierderi).
Pe o piață fără concurență
Ce l-a determinat, așadar, să pornească