Producătorul de automobile Dacia Renault, unul dintre cei mari mari exportatori ai României, ar putea lua în calcul, de anul viitor, sistarea angajărilor şi disponibilizări de personal, precum şi mutarea, din 2013, a producţiei unor modele de la Mioveni în Tanger (Maroc), unde va funcţiona o nouă fabrică Dacia. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale întâlnirii care a avut loc săptămâna trecută între reprezentanţii conducerii Dacia Renault şi oficialităţi ale judeţului Argeş, între care prefectul de Argeş şi primarii oraşelor Piteşti şi Mioveni.
Totul depinde de rezultatul negocierilor care au loc în prezent între conducerea companiei şi sindicatul din Dacia privind contractul colectiv de muncă. Pe scurt, conducerea companiei ar fi nemulţumită de pretenţiile "prea exagerate" privind salariile sindicatului, potrivit primarului oraşului Mioveni, Ion Georgescu, unul dintre participanţii la întâlnirea amintită.
"Directorul general al Dacia Renault, Jerome Olive, a dorit să facă o informare a partenerilor sociali pasivi cu privire la negocierile privind contractul colectiv de muncă. El a spus că revendicările sindicatelor la negocierea contractului colectiv de muncă sunt prea exagerate şi nu pot fi suportate", a declarat pentru gândul Ion Georgescu, primarul oraşului Mioveni.
Stroe: "Renault nu îşi mută producţia din România în Maroc"
Presa locală a scris ulterior despre o eventuală mutare a producţiei Dacia din România în Maroc, însă vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, contactat de gândul, a negat această eventualitate. "A avut loc o întâlnire între reprezentanţii de vârf ai companiei şi primarii din Mioveni şi Piteşti, la care au participat şi oficiali ai consiliului judeţean. Sub nicio formă Jerome Olive nu a afirmat că Renault îşi mută producţia din România în Maroc. A fost o întâlnire cu prilejul căreia direct