Începând din această lună, Forza Rossa și-a adăugat în portofoliu o nouă marcă legendară: Lotus. Principalul acționar, Ion Bazac, se așteaptă la vânzări de circa 30 de unități în acest an.
Succesul repurtat de compania Forza Rossa cu vânzările de automobile Ferrari a surprins. Puțini sunt cei care se gândeau că într-o țară cu o economie care se luptă să supraviețuiască și cu o populație ale cărei venituri scad vertiginos, importul și comercializarea unui brand exclusivist poate fi o afacere profitabilă. Printre acei puțini a fost însă și Ion Bazac, principalul acționar al importatorului Ferrari și, începând de săptămâna trecută, al brandului britanic Lotus.
„Importăm brandul Ferrari din aprilie 2007. Afacerile ne-au mers bine în primul rând pentru că notorietatea Ferrari era atât de mare încât mașinile se vindeau practic singure. Am avut norocul de a începe afacerea într-un an în care piața avea încă un foarte mare apetit pentru acest gen de produs“, a declarat, într-un interviu acordat revistei Capital, Ion Bazac. Nici criza declanșată în toamna lui 2008 nu a putut tempera apetitul românilor pentru mașinile cu faimosul căluț cabrat pe capotă.
„Atâta timp cât piețele sunt volatile și poți pierde, de exemplu, pe bursă, în fiecare oră, sume importante, o mașină de lux este văzută ca o investiție. Acesta este motivul pentru care lumea cumpără mașini Ferrari în plină criză. La 6.600 de unități produse pe an sunt, în medie, 200.000 de cereri. Indiferent că e criză sau nu. În astfel de condiții, evident că lucrurile au mers bine pentru Forza Rossa“, explică Bazac motivele pentru care compania sa a ajuns, în mai puțin de patru ani, de la afaceri de șase milioane de euro la 8,5 milioane de euro, iar profitul operațional a atins, anul trecut, 450.000 de euro.
Investiție amortizată în maximum zece ani
„Tot ceea ce înseamnă Ferrari în România a