Cei 243 de km de autostradă care sunt în diverse stadii de construcţie în România ar urma să coste cel puţin 2,74 miliarde de euro, respectiv o medie de 11,27 mil. euro de fiecare kilometru construit
Compania românească Delta ACM, deţinută şi condusă de către omul de afaceri Florea Diaconu, a câştigat licitaţia pentru executarea unui tronson de 20,6 kilometri de pe autostrada Erbil-Koya din Irak. "Lucrarea se va desfăşura în Irak, regiunea Kurdistan, iar contractul a fost semnat în data de 21 februarie", a declarat Diaconu, citat de Mediafax. Valoarea proiectului este de 66,7 milioane de dolari, respectiv un preţ de 3,2 milioane de dolari pe kilometru construit (2,3 milioane de euro).
Delta ACM este una dintre cele mai mari companii locale specializate pe infrastructură, mai ales pe construcţie şi reabilitare de drumuri naţionale. În 2009 compania a avut o cifră de afaceri de 73 de milioane de euro şi un profit net de aproape 11 milioane de euro, de undă rezultă o marjă de profit de 14,67%, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor. Anul trecut compania a avut afaceri totale de 91 de milioane de euro, pentru anul în curs fiind estimată o cifră de afaceri de 115 milioane de euro, după cum a declarat Diaconu.
Bucureşti-Moara Vlăsiei: 200 de milioane de euro pentru 19,5 km
În timp ce în Irak constructorii români se mulţumesc să încaseze 2,3 milioane de euro pentru fiecare kilometru finalizat, în România, fie că sunt români sau străini, constructorii încasează, în medie, circa 10 milioane de euro pe kilometru, adică de peste patru ori mai mult. În cazul proiectului Bucureşti - Moara Vlăsiei, de 19,5 km, construcţia propriu-zisă şi mentenanţa, fără a include TVA, costurile de consultanţă sau exproprierile, costă 200 de milioane de euro, respectiv o medie de 10,25 de milioane de euro. @N_P