Probabil că nu mulţi ar fi pus pariu pe reuşita metamorforzării unui model comercial într-unul de familie, dar Fiat a bifat cu succes această provocare. Doblo a ajuns deja la cea de-a doua sa generaţie, Panorama, una care înglobează tot şapte locuri la interior cu posibilităţi multiple de versatilitate, dar care acum vine cu un design cu totul nou, mult mai atractiv. Graţie „artificiilor” folosite la exterior, constructorul italian a transformat imaginea de utilitară într-o maşină mult mai plăcută.
Ba chiar pe alocuri agresivă, dacă ne uităm la grupurile optice frontale, ce dau senzaţia unui animal de pradă, în timp ce grila radiatorului este şi ea de efect, fără prea mare legătură cu încercările anterioare pe zona respectivă făcute de Fiat. În lateral, liniile domoale şi asemănătoare cu Skoda Roomster au fost înlocuite de nişte linii drepte ferme şi groase, care, în ansamblul maşinii, dau foarte bine caracterului său de robusteţe. Mai pe scurt, progresul estetic este evident şi binevenit.
Modelul Doblo Panorama testat a fost dotat cu un motor 1.6 Multijet 105 CP DPF, care oferă puterea maximă la 4.000 rpm. Mulţumită sistemului de injecţie directă „Common Rail”, cuplul de 290 Nm este disponibil foarte de jos, de la 1.500 rpm, maşina lucrând cu ajutorul unei transmisii manuale în şase trepte. Ce înseamnă asta? În primul rând, autonomia de care se bucură este impresionantă, indiferent că vorbim despre trafic în mediu urban sau despre extra. În fişa tehnică, constructorul avansează o cifră de 6,1 l/100 km în condiţii de oraş, în timp ce realitatea din test a indicat ceva mai mult, dar tot sub 7 litri, asta şi datorită sistemului Start&Stop, care închide motorul la fiecare oprire din trafic, pentru ca apoi să-l repornească instantaneu în momentul apăsării pedalei de ambreiaj.
În afara Bucureştiului, Doblo Panorama 1.6 Multijet a înregistrat un