Ministerul Transporturilor va anunța, la finalul lunii aprilie, decizia cu privire la privatizarea Tarom. Ruxandra Brutaru, managerul companiei, explică pentru Capital ce măsuri de forță vor fi luate pe termen mediu pentru redresarea financiară a operatorului.
Despre privatizarea Tarom se vorbește de un deceniu, acest obiectiv figurând pe lista tuturor miniștrilor care au trecut pe la Transporturi. Subiectul a revenit în actualitate după ce delegația FMI a cerut Ministerului Transporturilor să privatizeze compania aeriană națională, în continuare puternic dependentă de alocațiile de la buget, cu datorii tot mai mari și cu pierderi considerabile.
Guvernul a precizat, în scrisoarea de intenție către FMI, că până la finalul lunii aprilie va avea loc o analiză completă a companiei Tarom, care va lua în calcul găsirea unui investitor strategic până spre sfârșitul anului 2011. „Cel mai important aspect este rentabilizarea companiei. Privatizarea acesteia este una dintre soluțiile existente pentru a atinge acest scop, dar nu este singura soluție“, declară, pentru Capital, Ruxandra Brutaru, director general al Tarom.
„Din punctul meu de vedere, operatorii naţionali au două mari responsabilităţi: cea economică, adică profitabilitatea, pentru că suntem un operator economic, dar şi cea de a proteja interesele acestei naţiuni. România a cunoscut dezvoltarea în anumite pieţe domestice şi datorită operării Tarom, în condiţiile în care un aeroport reprezintă un punct strategic vital în dezvoltarea economică a unei regiuni. Este foarte important accesul investitorului străin, mai ales în condiţiile în care infrastructura terestră din România nu este la fel de dezvoltată precum în alte ţări“, adaugă aceasta.
Încă un an pe pierdere
În anul 2010, compania Tarom a transportat 2,19 milioane de pasageri, cu 23,66% mai mulți decât în 2009. Potriv