COMPARAŢIE. RCS vine cu fotbal la discreţie, UPC compensând prin canale pentru întreaga familie. Sursa: SHUTTERSTOCK
Cine e mai ieftin şi are mai multe programe: UPC sau RCS/RDS? UPC are un singur tip de abonament analogic, de 24,8 lei. Faţă de oferta RCS/RDS, care are în grila de bază, la 25 de lei, doar 40 de canale, UPC are în plus 17 posturi - câteva variante ale canalului de filme AXN, Discovery, un canal de vânătoare şi câteva de ştiri internaţionale (France 24, BBC sau Russia Today).
Cealaltă variantă la televiziunea analogică a RCS/RDS, Extra, costă 32 de lei, are 59 de posturi şi e comparabilă cu grilă din oferta de cablu analogic a celor de la UPC. Avantajul RCS/RDS este prezenţa canalului de sport Digi Sport, unde sunt difuzate meciurile din Liga I, liga spaniolă, Anglia sau Italia.
La televiziunea digitală, am luat în calcul abonamentul lunar pentru un decodor HD. Diferenţa faţă de analogic este claritatea imaginii. RCS/RDS are în abonamentul de bază 73 de canale la un preţ de 35 de lei, în timp ce UPC vine cu varianta comparabilă Optim - 61 de canale, la 31 de lei. Diferenţa o fac din nou posturile de sport pe care le oferă RCS - Digi Sport, GSP, dar şi câteva televiziuni locale din Constanţa, Oradea sau Timişoara. În plus, primeşti 9 posturi în format exclusiv HD (ex. sport.ro, discovery, national geographic sau tvr).
Pachetul cel mai mare de la RCS/RDS, Extra Digital, este comparabil cu pachetul Familia al UPC. Primul are 86 de canale la 42 de lei, în timp ce concurenţii oferă 95 de posturi la un abonament lunar cu 1 leu mai scump. Oferta UPC are mai multe canale de la MTV şi postul educativ Da Vinci Learning. Din nou, avantajul concurenţilor este difuzarea meciurilor. Tocmai pentru a compensa această lipsă, UPC a venit cu o a treia variantă de programe - Digital Maxim, cu 114 canale. În abonamentul de 68 d