Administraţia Porturilor Dunării Maritime a prognozat pentru 2011 o scădere a traficului general de mărfuri pe Dunăre, cu circa1,5 milioane de tone. Traficul este influenţat în proporţie de 90% de activitatea combinatului siderurgic din Galaţi.
Dacă în 2010, porturile de la Galaţi, Brăila şi Tulcea au fost utilizate de 5.900 de nave cu peste 11,7 milioane de tone de marfă, pentru acest an se estimează o scădere a traficului general de la 5.275 de nave, cu aproximativ 10,4 milioane de tone de marfă.
Conform directorului APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu, traficul este influenţat direct de activitatea combinatului siderurgic din Galaţi, constând în proporţie de 90%.
Punct de trecere Schengen în Portul Galaţi
„Previziunile pe anul acesta le-am făcut şi în funcţie de situaţia combinatului siderurgic ArcelorMittal, care a închis la sfârşitul anului trecut două furnale. Deci a scăzut producţia şi implicit şi cererea de materii prime şi materiale necesare fluxului tehnologic, care se transportau pe apă şi se operau în porturi. Am preferat să merg pe un buget realist, decât pe unul optimist, dar sper ca prin reluarea producţiei la Furnalul 5, cel mai mare din combinat, să depăşim prognozele”, a declarat Ochialbescu.
Autorităţile vor să cureţe Dunărea de resturile navei "Slatina"
Conform statisticilor, cel mai greu an a fost 2009, când traficul a fost de doar 7,78 milioane de tone marfă. În anul 2010, traficul de mărfuri pe Dunăre a crescut la aproape 12 milioane tone marfă.