Salonul auto de la Geneva a fost ocazia americanilor de la Ford să prezinte opiniei publice prototipul modelului B-Max, automobil care va fi produs la uzina din Craiova începând cu finele anului acesta. Cu un design cochet, maşina care va concura cu Dacia Logan pe piaţa din România a devenit subiect de discuţie pe blogurile din România.
B-Max pare a fi o copie de dimensiuni mici a modelului Ford Grand C-Max. Premiera de la Geneva dispune de patru uşi, cele din spate fiind culisabile spre înapoi, şi poate transporta maximum cinci pasageri. Motorizările disponibile vor fi de 1.0 litri/90 CP şi, posibil, de 1.6 litri/101 CP. De asemenea, dieselurile 1.4 şi 1.6 TDCI vor completa oferta.
Primul automobil B-Max fabricat în România ar putea ieşi de pe liniile de producţie până la sfârşitul anului. Directorul general al Ford Europa, Stephen Odell, vede în Uzina Ford de la Craiova una dintre cele mai eficiente investiţii ale grupului.
Ford B-Max Foto: Ziarul Financiar
Părerile românilor despre maşina care cel mai probabil va fi disponibilă în show-room-urile din România de la începutul anului viitor sunt în general pozitive. În timp ce bloggerii îşi dau cu părerea vizavi de preţul de pornire al automobilului şi performanţe, alţi români comentează trăsăturile noului city-car Ford.
Adevărul de Seara Craiova vă prezintă o parte din părerile bloggerilor, dar şi ale craiovenilor care au văzut de-a lungul anilor cum uzina din Bănie a trecut de la semi-franţuzescul Oltcit la coreanul Daewoo, din 2007 aflându-se sub dominaţie americană marca Ford.
Ovidiu Călugăru (foto jos), din Craiova, blogger înrăit de profesie medic, este de părere că nu numai în Romania, ci şi în toată Europa sau în ţările asiatice, maşina va avea succes la public.
„Pe ce mă bazez când fac această afirmaţie? Pe faptul că, fiind un C-Max de dimensiuni mai mic