Japonezii au lansat un "tren-glonţ" care poate atinge viteze de până la 300 km/h şi în care pasagerii de la clasa business au propriul steward, scrie Daily Mail. Următoarea provocare a niponilor: să le facă şi americanilor o cale ferată naţională.
Trenul Hayabusa va face două călătorii pe zi între Tokyo (capitala şi unul din cele mai sudice oraşe din ţară) şi Aomori (un oraş nordic), dar şi un drum între Tokyo şi Sendai (centrul Japoniei). În total, peste 1.900 de kilometri zilnic. De anul viitor, Hayabusa va fi şi mai rapid, estimându-se o viteză maximă de 320 km/h.
Însă viteza şi aspectul aerodinamic nu sunt singurele atuuri ale trenului Hayabusa. "Ne-am luptat să sporim confortul şi siguranţa pasagerilor şi să ne asigurăm că trenul nu poluează mediul înconjurător", a declarat Mutsuake Otsuka, preşedintele Companiei feroviare din estul Japoniei.
Vorbind de confort, pasagerii care plătesc 232 de euro pot beneficia de un steward propriu, care îi va servi cu mâncare şi băutură în timp ce ei se relaxează în fotolii de piele.
Japonia a vândut deja tehnologia Hayabusa în Taiwan şi speră să "cucerească" şi alte ţări, precum Brazilia şi Vietnam, scrie Daily Mail. Principalele competitoare ale niponilor în ceea ce priveşte construcţia de trenuri sunt China, Franţa şi Germania.
Miza cea mare pentru japonezi este câştigarea dreptului de a construi calea ferată de 13 miliarde de dolari promisă de preşedintele american Barack Obama şi care va uni cele mai aglomerate 10 oraşe din SUA. Pentru niponi poate face lobby fostul guvernator al Californiei, Arnold Schwarzenegger, care s-a plimbat cu o versiune anterioară a lui Hayabusa, pe când a vizitat Japonia, scrie Daily Mail.
Transportul pe şine este preferat de majoritatea japonezilor, datorită vitezei şi a siguranţei. Guvernul se laudă că niciun japonez nu a murit într-un accident de tren de când