Sute de mii de tineri urmează cursuri vocaţionale care nu se finalizează cu admiterea la facultate şi nici măcar cu un job. Un raport comandat de Guvern recomandă o schimbare radicală a învăţământului vocaţional din Anglia.
Într-o perioadă în care tinerii se confruntă cu o piaţă a muncii extrem de dificilă, calificările pe care le obţin în urma cursurilor vocaţionale nu îi ajută să se integreze. Unele dintre aceste calificări nici nu se iau în considerare, în acest moment doar câteva putând fi echivalate cu materiile evaluate în cadrul testelor naţionale. De aceea, autorităţile au ajuns la concluzia că toţi elevii ar trebui să aibă un nucleu comun de materii până la vârsta de 16 ani.
Într-un raport, elaborat de profesoara Alison Wolf, expertă în educaţie, se estimează că dintre elevii de 16 până la 19 ani, cel puţin 350.000 au foarte puţine beneficii din sistemul de educaţie adresat grupei lor de vârstă. Wolf notează că actualul sistem de finanţare încurajează colegiile să-i treacă pe elevi prin numeroase calificări, dar nu şi să-i ajute să continue să-şi îmbunătăţească abilităţile de bază la limba engleză şi matematică, dacă acestea lipsesc.
Prin urmare, e nevoie de schimbarea sistemului de finanţare. De asemenea, e nevoie de plasamente pe piaţa muncii pe termen lung pentru elevii mai în vârstă şi de o mai mare implicare a mediului de afaceri şi industrial. Wolf spune că finanţarea pentru adolescenţii cu vârste între 16 şi 19 ani ar trebui să se facă individual, per elev, şi nu per calificare, aşa cum se întâmplă în acest moment.
Experta e de părere că elevii ar trebui să studieze în principal subiecte academice până la vârsta de 16 ani, iar dacă nu obţin rezultate bune la engleză şi matematică, atunci ar trebui să continue să studieze aceste materii. „Mai mult de jumătate din elevii de 15 şi 16 ani nu reuşesc să obţină rezultate bune la