Patrick Pelata, directorul de operaţiuni al grupului auto francez Renault şi mâna dreaptă a directorului executiv Carlos Ghosn, ar putea fi nevoit să îşi dea demisia după ce scandalul de spionaj industrial, care a tensionat relaţiile diplomatice dintre Franţa şi China, s-a dovedit a fi doar o interpretare greşită a unor informaţii.
În cadrul unui interviu acordat cotidianului francez Le Figaro, Patrick Pelata a declarat că este posibil ca Renault să fi fost doar făcut să creadă că este ţinta unor acţiuni de spionaj.
În urma acestui caz, trei executivi au fost demişi, iar China a negat vehement că ar fi fost destinatarul informaţiilor furate de la compania franceză. Pelata a declarat că "mai multe elemente ne fac să ne îndoim" de acest caz.
Situaţia riscă să pună Renault într-o lumină extrem de nefavorabilă, spun observatorii, iar la sfârşitul săptămânii trecute ministrul francez de finanţe Christine Lagarde a intervenit în cadrul scandalului.
Ea a declarat pentru un post de radio că "ceea ce contează astăzi este să se ajungă la adevăr, şi aceasta cât mai repede, iar dacă bănuielile sunt nefondate, să se facă dreptate, să fie redată încrederea şi plătite daune".
Maşinile electrice, miza cazului de spionaj
În luna ianuarie, Renault a demis trei executivi şi a depus o plângere conform căreia informaţii privitoare la programul său de construcţie de autovehicule electrice au fost transmise către o putere străină.
Deşi nu a fost menţionat numele vreunei ţări, presa franceză a arătat cu degetul către China, însă autorităţile de la Beijing au respins categoric acuzaţiile.
La finalul săptămânii trecute, după ce presa franceză a citat o serie de surse spunând că anchetatorii nu au găsit niciun fel de dovadă, avocatul Renault a declarat că serviciile secrete fac în continuare cercetări cu privire la existenţa unor conturi banc