Un sistem informatic integrat va fi dezvoltat in cadrul Ministerului Economiei in urmatorii doi ani, proiect in valoare totala de peste 16,5 milioane lei (circa patru milioane euro), din care peste 13,3 milioane lei sunt fonduri nerambursabile, dupa ce Ministerul Economiei si Ministerul Comunicatiilor au semnat luni un contract de finantare in acest sens. Scopul proiectului este "cresterea calitatii serviciilor oferite de Ministerul Economiei" prin informatizarea unor servicii publice. Tot in aceasta luna, autoritatile au semnat un contract de finantare cu fonduri europene care vizeaza implementarea unui portal IT national de gestiune si emitere a actelor de identitate de peste 26,6 milioane lei (6,3 milioane euro).
Obiectivul de crestere a calitatii serviciilor oferite de Ministerul Economiei ar urma sa fie atins prin "dezvoltarea unui sistem de comunicare electronica, de informatizare a serviciilor publice si de informare a cetatenilor", se mentioneaza in comunicatul Ministerului Comunicatiilor.
In niste termeni foarte generali, autoritatile dau cateva detalii privind ce se urmareste prin aceasta aplicatie:
Eliminarea barierelor administrative si a birocratiei prin reducerea timpului alocat de cetateni si operatori economici pentru completarea si depunerea solicitarilor;Eficientizarea fluxului de informatii interne si in relatiile cu alte institutii cu care Ministerul are un schimb de date si informatii mai intens;Modernizarea si eficientizarea activitatilor interne ale Ministerului, care stau la baza furnizarii de servicii publice electronice;Imbunatatirea abilitatii Ministerului de a asigura furnizarea, intr-o maniera transparenta, calitativa si eficienta, de informatii si servicii publice pentru cetateni, administratie publica locala si mediul de afaceri;Alinierea activitatii Ministerului la standardele Uniunii Europene privind