Speranţele şoferilor de a circula de la Constanţa la Bucureşti pe autostradă în acest an sunt zdrobite de constructori.
În ciuda anunţurilor triumfaliste ale ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, şi ale primului-ministru, Emil Boc, referitoare la inaugurarea autostrăzii, acest lucru nu avea loc, cu siguranţă, în anul curent. Potrivit informaţiilor obţinute de România Liberă, Ediţia de SE, Autostrada Soarelui va fi finalizată cel mai devreme în 2014.
La cea mai recentă întâlnire de lucru convocată de prefec¬tul Constanţei, Claudiu Palaz, cu toţi factorii de răspundere, inclusiv cu constructorii, a reieşit că principala problemă cu care se confruntă aceştia din urmă este lipsa certificatului de urbanism pentru o porţiune de 14 kilometri, aflată între Cernavodă şi Medgidia.
Prefectul, care a aflat de problemă de la redactorii României Libere, a cerut explicaţii constructorilor. Aceştia spun că au depus documentaţia la Consiliul Judeţean Constanţa încă din vara anului trecut, după ce au hotărât modificarea traseului, dar că nu au primit nici un răspuns. În lipsa certificatului nu se poate emite autorizaţia de construcţie.
Oficialii CJ ne-au declarat, la rândul lor, că reprezentanţii constructorului nu s-au prezentat la discuţii pentru a explica noua soluţie tehnică. Prefectul a intervenit în forţă şi, la finele săptămânii trecute, a anunţat oficial că îl va da în judecată pe preşedintele CJ Constanţa dacă acesta nu va emite respectivul certificat.
Stadiul lucrărilor = zero%
Potrivit reprezentanţilor firmei Colas, care construieşte porţiunea Cernavodă-Medgidia, până acum nu s-a lucrat decât pe o porţiune de cinci kilometri, care este finalizată în proporţie de 70%. „Porţiunea de 14 kilometri pentru care nu s-a emis autorizaţie de construcţie este neatacată", au spus aceştia la întâlnirea cu prefectul Constanţei. Chiar dacă certificat