Raportul privind starea învăţământului teleormănean pe semestrul I al anului şcolar în curs a scos la iveală aspect îngrijorătoare.Din cei aproximativ 40.000 de elevi , 2500 au rămas corigenţi, 3000 s-au ales cu situaţia neîncheiată, 84 au renunţat la şcoală, iar 13% au avut note scăzute la purtare.
Elevilor din Teleorman nu prea le mai place cartea şi şcoala, dovadă faptul că, în ultimii ani, puşi în faţa examenelor naţionale, doar jumătate dintre şcolari au reuşit să promoveze. Situaţia nu pare să se schimbe în bine nici anul acesta, potrivit raportului privind starea învăţământului teleormănean, prezentat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman. Din cei aproape 40.000 de elevi care au început semestrul I al anului şcolar 2010-2011, 2500 au rămas corigenţi cel puţin la o materie, 3000 nu şi-au încheiat situaţia şcolară, iar 84 au renunţat să frecventeze cursurile şcolare. Vorba “n-ai restanţă, n-ai prestanţă”, binecunoscută în rândul studenţilor, a început să fie valabilă şi în rândul elevilor din clasele I-IV. În primul semestru al acestui an, au rămas corigenţi 338 de elevi din ciclul primar, dintre care 51 la mai mult de 4 obiecte. Alţi 325 de elevi s-au ales cu situaţia neîncheiată, fie din cauza absenţelor, fie din cauza rezultatelor şcolare proaste. 24 de elevi din clasele I-IV au renunţat definitiv la şcoală în timpul primului semestru.
Numărul corigenţelor în rândul elevilor creşte, cu fiecare ciclu de învăţământ. La gimnaziu, semestrul I s-a încheiat cu 875 de corigenţi, iar la liceu, cu 1264 de corigenţi.
13% dintre elevi au note scăzute la purtare
Nici disciplina nu mai e pe placul elevilor teleormăneni, dovadă faptul că 13% dintre ei au încheiat primul semestru cu note scăzute la purtare. Aproape 3500 de elevi au fost sancţionaţi cu note mici la purtare, din cauza absenţelor sau din cauza altor abateri de la regulame