Autostrada Bucureşti - Constanţa reprezintă unul dintre cele mai îndelungate proiecte de autostradă din istorie. Obiectivul nu va fi finalizat nici în acest an, din cauza vechilor probleme, care au împiedicat darea în folosinţă încă de la începutul anilor '80. Principalele piedici sunt lipsa finanţării, neînţelegerile cu constructorii, vestigiile istorice şi studiile de fezabilitate prost realizate. Sursa: Andrei Haragus
Proiectul autostrăzii, început în anii '80, şi întrerupt în diferite etape, apoi continuat, a avut diverse date de dare în folosinţă, 2006, apoi 2007, 2008, iar ultimul termen era 2011.
Nici în acest an nu se va putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Bucureşti la Constanţa deşi, anul trecut, ministrul transporturilor, Anca Boagiu, dădea asigurări că se va putea circula până la Constanţa pe autostradă, din mai 2011, relatează Agerpres.
Deşi au apărut probleme legate de lipsa de finanţare în perioada 2006 – 2007, acestea au fost rezolvate prin implicarea Băncii Europene de Investiţii şi a Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, care au finanţat parţial proiectul.
Studii de fezabilitate prost făcute
Apoi a apărut problema studiilor de fezabilitate, fără de care proiectul nu putea începe. Astfel, au fost înregistrate întârzieri din cauza unor vestigii istorice descoperite, fie a zonelor cu specii protejate.
După depăşirea piedicilor legate de vestigii şi de lipsa finanţării, noua problemă au fost exproprierile. Firmele de avocatură plătite cu milioane de euro de Ministerul Transporturilor şi autorităţile locale nu s-au coordonat, în pofida numeroaselor întâlniri între autorităţile locale şi reprezentanţii MTI, astfel încât constructorii nu au primit amplasamentele pentru a realiza lucrările.
În plus, vestigiile şi schimbarea traseelor au dus la creşterea p