Maşinile s-au ieftinit considerabil, însă constănţenii nu mai sunt interesaţi să cumpere // Constănţenii preferă să scape de maşinile puternice, foarte scumpe. Parcurile auto de pe varianta Constanţei s-au transformat în ultimele luni în simple muzee, cărora le trec pragul din ce în ce mai puţini curioşi. Majorarea taxei de primă înmatriculare, dar şi a impozitelor pentru maşinile puternice au alungat şi puţinii constănţeni care şi-ar mai fi dorit, poate, să pună mâna pe maşini bune, la preţuri de „criză". De asemenea, importul de autoturisme second hand a fost practic stopat din cauza majorării taxei auto, iar cum cumpărătorii doresc de regulă o maşină rulată în străinătate, piaţa efectiv s-a blocat.
Tot ce mai merge acum sunt schim-burile auto, spun comercianţii. În principiu, clienţii le aduc maşini scumpe, puternice, aproape noi, în schimbul cărora îşi aleg o altă maşină, ceva mai ieftină, cu o capacitate cilindrică de sub 2.000 centimetri cubi, la care se adaugă şi o diferenţă de bani. Nici nu e de mirare că în parcurile auto o bună parte dintre autoturisme costă şi zeci de mii de euro. Pentru multe dintre acestea se oferă chiar şi garanţie.
Nu se vinde, nu se cumpără Parcurile auto nu mai sunt totuşi ticsite cu maşini de vânzare, ca altădată. Numărul acestora a scăzut destul de mult în ultimele luni. Pe lângă faptul că din străinătate nu se mai aduce nimic, nici constănţenii de rând nu vor să-şi mai vândă maşinile, sau nu se obosesc să mai încerce, conştienţi că nu pot avea sorţi de izbândă. Motivul? Puţine persoane vor să achiziţioneze o maşină rulată în România, iar în plus, preţul pe care ar putea să îl primească este mult sub preţul de achiziţionare. Aşa se face că numărul tranzacţiilor a scăzut extrem de mult. „De când am vândut ultima maşină sunt trei zile, dar nu am mai vândut, până acum trei zile, de două săptămâni. În decembrie şi ianuarie